Airhelp – betrouwbaar, review [2022]. Is het echt de moeite waard om het te gebruiken?

Hoewel vliegtuigen meestal echt volgens schema verlopen, soms met hooguit kleine vertragingen, zijn er soms ernstiger ongelukken.

Wist u dat als uw vlucht minstens drie uur vertraagd is, u al recht heeft op compensatie van de luchtvaartmaatschappij? Veel mensen beseffen dit niet, en het is duidelijk dat geen enkele luchtvaartmaatschappij passagiers zomaar zal compenseren, uit eigen goede wil.

Er moet schadevergoeding worden geëist en daar begint de trap. Luchtvaartmaatschappijen gaan zelden voor een schikking met hun klanten, maar stappen naar de rechter.

Vanwege hun enorme budgetten beschikken deze bedrijven over een leger advocaten die alles zullen doen om de balans in het voordeel van de vervoerder te doen doorslaan. Als gemiddelde burger is het moeilijk om in zo’n geval met succes te vechten, maar AirHelp schiet te hulp. Wat is de dienstverlening en welke rechten hebben passagiers in het algemeen? In het volgende hoofdstuk komt u daar alles over te weten.

Wat is het en hoe werkt het?

Voordat we naar de dienst zelf kijken, kijken we eerst even naar de rechten van passagiers in het geval van vertraagde vluchten.

bron: https://www.airhelp.com/nl/

Vergeet niet dat deze rechten gelden voor alle situaties waarin het vliegtuig ten minste drie uur te laat aankomt. Het is ook een verplichte voorwaarde dat de landingstijd wordt uitgesteld door de schuld van de luchtvaartmaatschappij zelf en niet om redenen waarop zij geen invloed heeft, zoals slecht weer. Het is ook essentieel dat de check-in voor een dergelijke vlucht niet meer dan 45 minuten vertraagd is.

Wat is verschuldigd in zo’n situatie? Eerst en vooral moet het bedrijf gratis eten en drinken verstrekken aan passagiers op de luchthaven. Indien nodig moet de luchtvaartmaatschappij ook een hotel voor haar klanten betalen, hen daarheen vervoeren en hen later met eveneens betaald vervoer terugbrengen. Indien de passagier ten gevolge van de vertraging onvoorziene kosten maakt die hier strikt verband mee houden, kan hij/zij om terugbetaling verzoeken.

De basis is echter de compensatie zelf. Volgens Verordening (EG) nr. 261/2004 van de Europese Unie kan de vergoeding maximaal 600 euro bedragen. Het hangt niet alleen af van de omvang van de vertraging, maar ook van de afstand waarover de vlucht plaatsvond. In een notendop is het als volgt:

  • tot 250 euro voor alle vluchten tot maximaal 1.500 km,
  • tot 400 euro als de vlucht binnen de EU meer dan 1.500 km was of tussen 1.500 km en 3.000 km als de vlucht buiten de EU was,
  • tot 600 euro als de vlucht buiten de EU plaatsvond en meer dan 3.500 km bedroeg.

Dit zijn natuurlijk de regels in een notendop, want de details, vrijstellingen en bijzondere situaties zijn hier zeer uitgebreid. Eén ding is zeker bij dit alles, na een ernstig vertraagde vlucht hoeven we de gemaakte kosten en het tijdverlies niet te accepteren.

bron: https://www.airhelp.com/nl/

AirHelp, waar we het in het begin over hadden, behandelt dergelijke gevallen en helpt haar klanten om voor hun rechten te vechten. Het principe van deze steun is heel eenvoudig. Als passagier van een vertraagde vlucht hoeft u alleen maar uw verzoek naar de maatschappij te sturen, bijvoorbeeld per e-mail.

Ons kan worden gevraagd aanvullende documenten te verstrekken, waarna de maatschappij de zaak zal analyseren. Als het bedrijf de klacht gegrond acht, kan het alle kwesties in verband met het eisen van schadevergoeding op zich nemen, met inbegrip van de eventuele vertegenwoordiging van de klant in rechte. Indien het bedrijf daarentegen van mening is dat de klacht ongegrond is, zal het geen verdere diensten verlenen.

In het laatste geval brengt de onderneming geen kosten in rekening voor haar diensten. Belangrijk is dat wij ook niet betalen in een situatie waarin het bedrijf de opdracht aanvaardt, maar de vergoeding uiteindelijk niet wordt verkregen. Provisies worden enkel aangerekend op de verkregen vergoeding, dus het is zeer veilig om van dergelijke bijstand gebruik te maken.

Commissies. Hoeveel rekent Airhelp voor zijn diensten?

U denkt nu toch zeker wel goed na over hoeveel dit allemaal gaat kosten? Het hangt er in de eerste plaats van af welke vergoeding verschuldigd is. Voor de minimumwaarde, dat wil zeggen tot €250, rekent het bedrijf €63 aan, en betaalt het zijn klant gewoon het geld minus dit bedrag. Voor een schadevergoeding van 400 euro bedraagt de provisie 100 euro, terwijl voor een maximale schadevergoeding van 600 euro de provisie 150 euro bedraagt.

Zoals blijkt, gaat het om vaste bedragen waarin de BTW reeds is begrepen. Het is nog steeds de moeite waard om ongewone gevallen te vermelden. Als de klant niet in aanmerking komt voor een standaard compensatieplafond, brengt het bedrijf gewoon 25 procent van het ontvangen bedrag in rekening. Deze 25 procent zal ook al inclusief BTW zijn.

Dit zijn natuurlijk slechts basiskosten. Elk geval kan anders zijn en daarom kunnen niet altijd standaardbedragen worden toegepast. Het bedrijf heeft echter alle commissies echt gedetailleerd en duidelijk beschreven op zijn website. Het beste is om er gewoon vertrouwd mee te raken.

Betrouwbaar

Is het bedrijf betrouwbaar? Gezien de recensies erover lijkt het echt een waardig aanbod. Het is goed om hier te benadrukken dat de klant zich geen zorgen hoeft te maken dat er kosten in rekening worden gebracht.

Meningen. Bron: https://www.airhelp.com/nl/

Eventuele commissies worden alleen in rekening gebracht na succesvolle claims tegen de luchtvaartmaatschappij. Feedback van de Trustpilot website spreekt zeer goed over het bedrijf. Daar scoort AirHelp 9,5 uit 10 en dit is een beoordeling die is afgeleid van bijna 2.500 beoordelingen. Daarvoor is het bedrijf al sinds 2013 op de markt, dus behoorlijk lang, wat volgens ons een bevestiging is van de professionele aanpak op de markt.

Is het de moeite waard om de diensten te gebruiken?

Het is niet onze bedoeling iemand met geweld aan te moedigen van deze specifieke diensten gebruik te maken, maar één ding is zeker. Het is altijd de moeite waard op uw eigen rechten te staan wanneer een vlucht vertraagd is.

In het geval van luchtvaartmaatschappijen zal dit, zoals wij in het begin al aangaven, moeilijk te doen zijn zonder specialistische hulp. Deze bedrijven hebben een sterke ‘juridische rug’ en daarom kunnen alleen bedrijven als AirHelp hen effectief en vooral snel bestrijden.

Airhelp – vandaag 27.11.22 – Speciale aanbieding. Klik hier

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Airhelp - betrouwbaar:

  1. Allemaal leuk en aardig, maar heeft iemand ooit geprobeerd zo’n vergoeding te krijgen? Kunt u mij vertellen hoe lang zulke zaken gemiddeld duren? Misschien heeft iemand ervaring, ik ben hier erg in geïnteresseerd 😉 .

  2. Hoe kan een dergelijk geval überhaupt aan dit bedrijf worden gemeld? Per telefoon, e-mail of moet je ze bezoeken?

  3. Ik was hier nieuwsgierig naar omdat ik het een keer heb meegemaakt, een vlucht met bijna 5 uur vertraging, ik heb hierdoor veel tijd verloren en aanzienlijke kosten gemaakt. Ik moest ter plaatse een hotelovernachting kopen en wist niet dat de luchtvaartmaatschappij daarvoor moest betalen. De zaak was echter bijna twee jaar geleden. Betekent dit dat het verloren is gegaan?

  4. weet iemand of ze een station hebben waar je ze persoonlijk kunt bezoeken?

  5. Heeft iemand dit soort bedrijven gebruikt? Ik ben vooral geïnteresseerd in de vraag of de commissie die AirHelp in rekening brengt laag is? Ik heb nul ervaring en wil graag gebruik maken van dergelijke ondersteuning en er zoveel mogelijk profijt van hebben.

  6. Ik heb geprofiteerd, na drie jaar heb ik 600eur teruggekregen.

  7. Ik kan bevestigen dat ik AirHelp heb geprobeerd, en met succes, niet meer dan twee weken geleden. Ik deed het meer uit nieuwsgierigheid dan om geld af te troggelen. Mijn vlucht had 3 uur en 20 minuten vertraging, van Gdansk naar Stockholm. Het kaartje was voor de belachelijke prijs van 39 pond, en de vertraging heeft mijn dag ook niet verpest. Nadat ik het formulier had verzonden, kreeg ik de bevestiging dat ze het accepteerden en het in behandeling zouden nemen. Na ongeveer 10 dagen kwam de compensatie van Ryanair, een bedrag waarmee ze me verrasten. Toen kreeg ik nog een e-mail van AirHelp, ze wilden weten hoe het ging, dus ik bevestigde dat het soepel verliep en dat de compensatie was ontvangen. Er kwam nog een e-mail van AirHelp waarin mij werd gevraagd 175 euro te betalen, ongeveer 30% van de compensatie die ik kreeg. Ze verrasten me hiermee een beetje, want ik had hun voorwaarden nog niet eerder gelezen. Ik aarzelde echter niet om hen dit bedrag te betalen omdat ze goed werk leverden. Zonder hen had ik niets gekregen en had ik niet geweten waar ik moest toeslaan. Ik wil erop wijzen dat hun commissie “op basis van succes” is, dat wil zeggen, alleen als zij de zaak met succes oplossen. Dus het is het proberen waard, want je riskeert niets en je kunt alleen maar winnen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *